مدیریت مصرف سوخت از نگاه نشریه کارکنان صنعت نفت، مشعل

مشعل، نشریه کارکنان صنعت نفت ایران در نشریه شماره ۱۱۰۸ گزارشی کامل از غرفه طرح جامع بهین سوخت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه کرد.

حامیان و همیاران مدیریت مصرف سوخت در چارچوب اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف در بیست و هفتمین آوردگاه صنعت نفت ایران به طور رسمی آغاز به کار کرد. این نهاد مردمی که فعالیتهای اطلاع رسانی و آموزشی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را در دستور کار دارد، با محوریت قراردادن موضوع های مرتبط با مصرف بهینه و مدیریت مصرف سوخت با ابزارها و برنامه های تعاملی و آموزشی، سعی دارد این مفاهیم را به شکل کامل درست به مخاطبان خود عرضه کند.حامیان و همیاران مدیریت مصرف سوخت در جهت تحقق اهداف خود برنامه ها و پروژه های متنوعی را طراحی و برنامه ریزی کرده است که طرح جامع «بهین سوخت» با موضوع فرهنگسازی و آموزش های مدیریت مصرف سوخت به خانواده ها از مهم ترین آنهاست.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با طراحی واجرای برنامه ها وایده های خلاقانه ومتنوع در زمینه فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی متفاوت تر از سال های گذشته در این رخداد بزرگ صنعتی حاضر شد. جانمایی اتوبوس حاوی پیام ها و المان ها درباره بهینه سازی مصرف انرژی در فضای باز نمایشگاه به همراه شخصیت کارتونی «باکی» انبوهی از بازدیدکنندگان، مدیران و مسئولان صنعت نفت را به سمت خود روانه کرد و بر جذابیت حضور بیش از پیش این شرکت افزود. در حقیقت مدت برپایی نمایشگاه بین المللی نفت تهران فرصت مناسبی برای دست اندرکاران مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران فراهم کرد تا بتوانند با نگرش اولویت بخشی به مباحث فرهنگسازی و آموزش های مدیریت مصرف سوخت به ویژه در بین خانواده ها، کودکان و نوجوانان، آن هم در شرایط وانفسای مصرف بی رویه انرژی درکشور، گام های پرشتابی بردارند. براین اساس، مرور اجمالی خواهیم داشت بر اخبار و رویدادهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مدت زمان برگزاری نمایشگاه که خواندن آن خالی از لطف نیست.

فراخوان بهره مندی از توان دانش بنیان ها

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران همزمان با نخستین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت را با خبر فراخوانی برای بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان آغاز کرد. «احداث و توسعه جایگاههای عرضه تکسکو، توسعه شبکه خودروهای سوخت رسان سیار، ارتقا و بهینه سازی سطح کیفی خدمات شرکت های زنجیرهای توزیع (برندینگ)، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز در همه حوزه های مرتبط با تأمین، ذخیره سازی، نگهداشت و توزیع فرآورده های نفتی، تولید نرم افزارهای بهینه سازی برنامه تدارکاتی و برنامه های حمل ونقل سوخت در جهت مدیریت مصرف و کاهش هزینه ها و تولید و ساخت واحدهای بازیافت بخارات فرآورده های نفتی» از جمله نیازمندی های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است.

کارت سوخت مغناطیسی در دستور کار

طرح کارت سوخت مغناطیسی به عنوان روش جایگزین کارت های هوشمند سوخت فعلی هم در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه نفت بیست وهفتم ازسوی کارشناسان معاونت فاوای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی معرفی شد و جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در حین دریافت اطلاعات جامعی از شرح کار کارت سوخت مغناطیسی، پیگیری اجرای آن را در دستور کار شرکت پخش قرار داد. بر اساس این طرح، افراد متقاضی سوختگیری، ثبت نام خود را از طریق پورتال تحت وب انجام می دهند و مشخصات کارت بانکی مد نظر برای استفاده در زمان سوخت گیری را هم وارد می کنند و از این طریق خودرو متقاضی به پروفایل مربوطه متصل می شود. در این فرآیند یک پیامک شامل رمز یکبار مصرف در هنگام ثبت نام اولیه و پیامک دوم برای اعلام رمز کارت سوخت مغناطیسی، برای متقاضی ارسال می شود. هنگام سوخت گیری در جایگاه، کارت مغناطیسی ثبت شده به عنوان روش شناسایی در جایگاه های سوخت در یک ساختار ارتباطی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد و پس از کشیده شدن کارت در محل کارتخوان و ورود رمز کارت، امکان سوخت گیری بر اساس میزان سهمیه موجود در پروفایل مشتری به وجود می آید.

اجرای سراسری طرح بهین سوخت

در واپسین ساعات پایانی نمایشگاه بین المللی نفت تهران، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، نشست فرهنگسازی و اطلاع رسانی مصرف بهینه سوخت با هدف اشاره به نقش روابط عمومی در حوزه فرهنگسازی و اطلاع رسانی مصرف بهینه سوخت را با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و عظیم شیراوند، رئیس سازمان حراست وزارت نفت برگزار و در این نشست تقارن روز روابط عمومی با بهینه سازی مصرف انرژی را به فال نیک گرفت و اعلام کرد که خواهان اجرای طرح بزرگ فرهنگی بهین سوخت در سراسر ایران است. محسن مومنی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از استقبال بی نظیر مسئولان و به ویژه بازدیدکنندگان از اتوبوس حامیان و همیاران مدیریت مصرف سوخت خبر داد و گفت:

مجموعه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با یک رویداد فرهنگی جذاب و دیدنی با نام بهین سوخت در نمایشگاه امسال صنعت نفت حاضر شد تا از این رهگذر بتواند گام های اثربخشی را در زمینه مدیریت مصرف سوخت بردارد. وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که در شکل گیری این طرح فرهنگی وجود داشت، درصدد هستیم تا در آینده ای نزدیک کار بزرگی را در این زمینه به سرانجام برسانیم و از همین جا این نوید را خواهیم داد که با حمایت و هدایت های خوبی که در طول چهار روز نمایشگاه انجام شد، نواقص آن برطرف شود و در آینده بتوانیم این طرح فرهنگی را در سراسر ایران به اجرا بگذاریم. امیدواریم پرچم مسئولیت اجتماعی شرکت در زمینه مصرف بهینه سوخت و کارهای فرهنگی نو و خلاقانه همیشه برافراشته باشد.

قبل
بعدی